مادو از 1395 تا 1400

از سال 95 تا 1400 همراه شما هستیم تا در زمینه تبلیغات ، طراحی سایت ، چاپ و بسته بندی ، هدایای تبلیغاتی ، تابلو و بیلبورد یاریگر کسب و کار های شما باشیم.ما خود را در این حرفه ها توانمند و حرفه ای کردیم تا در کمترین زمان ممکن بهترین کیفیت را برای شما ارائه دهیم.

 

اطلاعات تماس
ایران تبریز
رسالت - روبروی خیابان اقبالی آذر
info@madocomplex.ir
09141639522

مادو

مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی امروزه که در زمان تکنولوژی به سر می بریم خیلی کاربرد دارد . امروزه بسیاری از مدیران و صاحبان بعضی مشاغل از طریق همین شبکه های اجتماعی به کسب کار خود رونق داده اند .

احتمالا شما تاکنون با بسیاری از شبکه های اجتماعی کار کرده اید و یا بعضی از آن ها را شنیده اید که می توان به اینستاگرام ، توییتر ، یوتیوب ، لینکدین ، فیسبوک ، آپارات ، تلگرام و… نام برد . همچنین شناسایی راه  های مناسب برای مدیریت این شبکه های اجتماعی نقش کلیدی بسیار مهمی در کسب کار و بازاریابی آنلاین بوجود می اورد .

برای گرفتن بهترین نتیجه در شبکه های اجتماعی ، برای مدیریت و بازار یابی آنلاین بهتر است میزان فعالیت خود را با توجه به میزان فعالیت کاربران ، و با توجه به پسند های آن ها فعالیت کنید .

 

 

social-network-management

 

 

 

 

همچنین توجه و افزایش استراتژی در شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در کسب و کار شما ایفا می کند . بعنوان مثال شما باید توجه کنید در کدام رسانه کاربر های شما علاقه زیادی نشان می دهند و شما در آن رسانه اجتماعی باید تمرکز بیشتری بگذارید تا نتیجه قابل قبولی دریافت کنید ، و با توجه به آن نتیجه دریافت شده محتوا تولید کنید و کسب کار خود را رونق دهید .

مدیریت شبکه های اجتماعی :

وظایف مدیر رسانه های اجتماعی ، به ابعاد و نحوه کار سازمان یا شرکت شما بستگی دارد . یعنی اگر شما مدیر سازمان یا شرکت کوچکی هستید تولید محتوا آن بر عهده شخص شما می باشد ولی اگر سازمان یا شرکت مهم و بزگی را مدیریت میکنید شما باید برای خود گروهی تشکیل دهید و در گروه خود از افراد متخصصی استفاده کنید . اگر شما در گروه خود از افراد متخصصی استفاده کنید و هر شخص در حیطه کاری خود فعالیت کنید مسلما این امر باعث می شود تا شما نتیجه بهتر و قابل قبولی دریافت کنید .

به عنوان مدیر یا ادمین شبکه های اجتماعی باید توانایی فهم و درک استراتژی ها الگوریتم های موجود در آن رسانه های مجازی را داشته باشید . مدیر یا ادمین باید در جمع آوری اطلاعات ، تولید محتوا جذب کننده و… ماهر باشد . همچنین در شناخت کاربر باید با پلتفرم های موجود در رشد کسب کار های آنلاین در شبکه مجازی مهارت داشته باشد .

انجام تجارت های آنلاین در شبکه های اجتماعی کار آسوده ای نیست و ممکن است شما حتی بار ها با شکست نیز مواجهه شوید ولی اگر می خواهید جایگاه شغلی ثابت داشته باشید باید مداوم در حال تلاش کوشش و پشتکار زیادی داشته باشید تا طعم شیرین موفقیت را حس کنید .

هدف اصلی ایجاد شبکه های اجتماعی تعامل افراد هر جامعه با یک دیگر و دنبال کردن اتفاق های جامعه است . در واقع رسانه های اجتماعی علاوه بر کاربردای برای ارتباط مردم دنیا با یکدیگر باشد نیز بهترین روش برای کسب کار آنلاین نیز می باشد .

همچنین پاسخ دادن به پرسش و پاسخ های کاربران به شما کمک می کند تا در برابر ضعف های خود آگاهی یابید و آنها را برطرف کنید و نقاط قوت خود را تقویت کنید و مهارت های خود را افزایش دهید همچنین یک مدیر خوب باید زمان مناسب برای هر کاری را تشخیص دهد . بعنوان مثال باید تشخیص دهد که یک محتوا خوب است یا نه ، زمان مناسب برای انتشار محتوا چه زمانی است ، یا کدام محتوا مناسب از دیدگاه کاربران است یا نه . انتخاب محتوا برای هر حوزه کاری متفاوت است ، این امر تخصص یک مدیر شبکه های اجتماعی است .

شبکه های اجتماعی ارتباط بین ورود کاربران به محیط خرید و فروش آنلاین است یک فرد متخصص باید کاری کند تا مخاطب وارد بخش خرید شود و خرید کند تا فروش محصول یا کار مدیر رونق یابد و افزایش یابد . بهینه سازی رسانه اجتماعی برای هر مدیری از اهمیت خاصی برخوردار است . (اس ام و) فرایندی است که رسانه شما بهینه می شود این بهینه سازی همان اطلاع رسانی محصولات کسب و کار شما می باشد یا علامت و لوگو شما را به مخاطب اطلاع رسانی می شود .

تولید محتوا مناسب و خوب را شما نباید بی ارزش بدانید . محتوا مناسب و عالی در رسانه یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتور به حساب می آید و اگر  در این کار متخصص و خلاق باشید افزایش فروش خواهید داشت و موفقیت اولیه را در خود احساس خواهید کرد .

هرمدیر وتولید کننده محتوا تقریبا باید با تولید ونوشتن محتوا عالی وبینقض وعیب باید هنر داشته باشد یغنی از نظر املایی و نگارش مشکل نداشته باشد و بتواند به خوبی محتوا را به کاربران برساند ومخاطب را تحت تاثیر قرار بدهد .

اگرمحتوا شما دارای غلط های املایی و نگارشی باشد بدون شک کاربران را دچار تعلل می کند و باعث می شود تا مخاطب نظر خوب در مقابل شما را از دست بدهد وکسب کار شما دچار مشکل می شود و آمار رسانه شما پایین می شود پس وظیفه یک مدیر خوب این است تا به نگارش ها همیشه دقت و نظر بیشتر بگذارد تا این محتوا ها همیشه خوب و عالی باشد و نظر کاربران را به خود جلب کند و آمار شبکه اجتماعی خود را بالا ببرد .

دیزاین بودن و موجود بودن تصاویر در شبکه های اجتماعی از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است و یک مدیر خوب نباید این امر بسیار مهم را نادیده بگیر و از عکس ها در رسانه خود استفاده کند . یک مدیر نیاز نیست تا در رسانه خود برای بکار گیری از عکس ها از علم بالای گرافیکی کاملا برخوردار باشد فقط اگر یک مقدار از ویرایش تصاویر آگاهی داشته باشد می تواند آن ها را همراه محتوا بارگذاری کند و این امر بازخورد خوبی در پیش کاربران دارد .

شاید داشتن آگاهی از این موضوع برای شما یک راهنمایی خوب باشد مدیران شبکه اجتماعی نیاز خاصی به داشتن مدرک های تجاری و بازار یابی ندارند ولی اگر در مورد بازار یابی ها اطلاعات کافی داشته باشند میتواند در کار های خود تجزیه و تحلیل کند تا در کار ها های خود موفق باشد و بتواند رونق دهد ، به این تجزیه و تحلیل ها به عبارتی هوش مصنوعی نیز گفته می شود تا شما بتوانید تا تصمیم درست را در کار خود بگیرید .

مدیریت شبکه های اجتماعی کار ساده و آسونی نمی باشد فرقی نمی کند شرکت کوچک باشد یا بزرگ ، یک مدیر خوب باید برای پیشرفت در کار های خود همیشه و هر حال باید همواره در تلاش و کوشش باشد تا بتواند به یک فرد موفق تبدیل شود .این تلاش و کوشش است که ویژگی یک مدیر خوب را نشان می دهد و از بقیه متمایز می کند .

سرسختی در مدیریت نیز از ویژگی های یک مدیر خوب می باشد مثلا ممکن است در بخش کامنت یا پرسش پاسخ ها کاربران برای شما از کامنت منفی استفاده کرده باشد ممکن است شما ها با خواندن این متن ها نا امید بشود و از کار دست بردارید و با موفقت فاصله بگیرید یک مدیر خوب کسی می باشد که هنگام برخورد با چنین متن ها نا امید نشوند و با تقویت نقاط ضعف این مورد ها آن ها را بهبود بخشد و قوی تر از همیشه ظاهر بشود که به این امر سرسختی مدیر در برابر نا امیدی نیز اشاره می کند .

یک مدیر خوب باید بتواند زمان بندی کند کار ها خود را ممکن است یک فرد برای چند شرکت در شبکه های اجتماعی فعالیت کند و حتی ممکن است حوزه های فعالیت این شرکت ها با یکدیگر متفاوت باشد اگر مدیر نتواند خوب برنامه ریزی کند برای هر کدام از این حوزه ها ممکن است در شغل خود دچار فرسودگی بشود و نتواند عملکر راضی کننده داشته باشد برای مدیریت این موضوع  نیز راه حل های مختلفی وجود دارد که می توان به چند تا از این بخش ها چنین اشاره کرد می تواند برای استراحت خود تایم های مشخصی قرار دهد و آن ها را برنامه ریزی کند و مدیریت کند تا بتواند در سمت خود فرد عالی باشد یا میتواند برای گروه خود از ادمین های متخصص استفاده کند تا فرد متخصص در بخش کار خود ماهر باشد و نیاز نباشد هر لحظه مدیر به آن حوزه نیز رسیدگی کند و همچنین راهکار های دیگری نیز وجود دارد که مدیر میتواند با برنامه ریز ی آن را کنترل کند و در کار خود موفق تر از همیشه باشد .

یک مدیر خوب باید بتواند تا محتوا های منتشر شده خود را تجزیه تحلیل کند و توانایی کار با ابزار های مخصوص آنالیز اطلاعات که به آن ها ابزار آنالیتیکی نیز می گویند داشته باشد .

برای مدیریت شبکه های اجتماعی باید فرد ویژگی ها خاصی داشته باشد که به چند تا از این موضوع ها اشاره می کنیم :

*هر مدیر برای تجزیه و تحلیل با هیجان کافی را برای خود داسته باشد

*مدیر شبکه های اجتماعی باید عاشق کار خود باشد و همیشه در پی این موضوع باید باشد که چکونه کار خود را از راه های مختلف برای مخاطبان برساند

*برای نقشه و استراتژی ها همیشه در تغیر و بروزرسانی است یک مدیر خوب باید همیشه در حال جستجو و یادگیری باشد تا از هر لحاظ از بقیه جلوتر باشد

*هر مدیر شبکه های اجتماعی باید از بازاریابی ها و نقشه های خود درک کافی داشته باشد

همانطور که در اول محتوا به شبکه های اجتماعی اشاره کرده بودیم از جمله (اینستاگرام_فیسبوک_توییتر_لینکدین_آپارات_تلگرام) در ادامه مطلب به چگونگی الگوریتم  مورد نیاز این بخش ها خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطالب مطالعه فرماید

اینستاگرام

 

 

instagram

 

 

 

: اینستاگرام که یک رسانه بسیار معروف و جا افتاده در نظر مردمان های جهان است برای خود الگوریتم های مختلفی دارند که اکثر شما از آن ها بیخبر هستید در اینستاگرام نیز از هوش مصنوعی استفاده شده است یعنی شما در هر نقطه و مکان در جهان باشید محتوا های مورد پسند شما را آنالیز می کند و مناسب با علایق های شما برای شما محتوا نشان می دهد و همچنین برای انتشار پست و محتوا های شما الگوریتم های مختلفی نیز دارد احتمالا شما از آن بی خبر هستید و احتمالا با این موضوع نیز روبه رو شده اید که چرا مثل گذشته ها پست ها و محتوا های شما بازخورد خوبی ندارد یکی از این پلتفرم ها این است که پست شما اول برای ده درصد از فالور های شما در دقایق اول انتشار نمایش داده می شود و اگر بازخورد خوبی داشته باشد به بقیه فالور های شما نیز در اول صفحه نمایش داده می شود و یا باید پست های خود را درساعت های مشخصی بارگذاری کنید تا توجه بقیه را جلب کند که ممکن است حتی از این موضوع نیز بی خبر باشید پس بهتر است برای دیده شدن خود در این رسانه محبوب از الگوریتم های ارائه شده خود اینستاگرام استفاده کنید و موفق باشید .

 

فیسبوک

 

facebook

 

 

: فیسبوک نیز مثل اینستاگرام یکی از برنامه های کاربردی است که در دسترس کاربران جهان است و سالانه حدود یک / هفت میلیارد کاربر فعال ،که سی درصد از کسب و کار آنلاین را تشکیل می دهد . فیسبوک نیز برای خود از الگوریتم ها مختلفی برخوردار است مثلا فیسبوک نیز با هوش مصنوعی برای کاربران خود نیز شرکت ها و کمپانی های مشابه با محتوا هایی که هر مخاطب دوست دارد را پیشنهاد می کند و مخاطب را به سمت آن شرکت معرفی میکند تا محصول خود را خرید یا بفروشد . الگوریتم ها تبلیغات فیسبوک بر حسب تحلیل های شما از محتوا های بقیه کاربران است و با توجه به پاسخ پرسش های شما برحسب محتوا های مشابه به محتوای شما می باشد و بر این اساس به شما امتیاز می دهد و بقیه کاربران را از محتوا های شما آگاه می دهند و این کار باعث می شود تا تجارت آنلاین شما رونق پیدا کند و فورش و درآمد شما افزایش یابد .

توییتر

 

twiter

 

 

 

شبکه اجتماعی توییتر نیز مانند بقیه شبکه های اجتماعی در نظر مخاطب های جهان جایگاه خوبی برای خود دارد و افراد زیادی این رسانه نیز معروف شده است و تجارت آنلاین نیز دارند ، توییتر برای نمایش پست و توییت های مخاطب را نیز بر اساس زمان و بارگذاری شدن محتوا به مخاطبان نشان می داد ولی با گذشت زمان و افزایش مخاطبان این امر پیچیده شد و باز خورد ها خوبی در پی نداشت و بخاطر همین موضوع مدیران این شبکه تصمیم هایی برای ای موضوع  در نظر گرفتن و پیاده سازی کردند تا برای منظم شدن این پست ها و نمایش آن ها برای کاربران بهبود یافت ، پس برای دیده شدن محتوا و پست شما در صدر صفحه مخاطبان بهتر است تا شما با جستجو و مطالعه این الگوریتم ها باعث شوید تا محتوا شما زیاد دیده شود و بازدهی خوبی برای شما داشته باشد .

 

لینکدین

 

linkdin

 

 

 

: لینکدین نیز پلتفرم های خاص خود را مانند بقیه شبکه های اجتماعی دارد . که میتوان به هدف های آن نیز چنین اشاره کرد که محتوا های مرتبط با محتوا های شما را تفکیک می کند و اولویت بندی می کند محتوا های شما را برای مخاطبان شما در صدر و محتوا شما را برای آن ها در اولویت قرار می دهد ، و همچنین چند عامل مهم نیز وجود دارد که ارتباط شخصی یکی از این عامل مهم است . بعنوان مثال ممکن است شما یک شخص مهم را بشناسید ولی این فرد را ممکن نباشد از نزدیک ببینید ولی در لینکدین ارتباط های شخصی مشخص میکند و این امر را برای شما آسوده می کند در این رسانه اجتماعی از فرد مورد اطلاعات و پست های شخص را دریافت کنید . ارتباط علایق نیز یکی از عوامل مهم دیگر می باشد که اینگونه میتوان برای شما توصیف کنیم ممکن است شما در لینکدین با شخصی در ارتباط باشد ولی این امر باعث نمی شود که شما از پست های یکدیگر خوشتان می آید بخاطر این منظور لینکدین با الگوریتم های خود صفحاتی که بیشتر دنبال میکنید را برای شما نمایش می دهد . احتمال تعامل نیز یکی از این موضوعات می باشد .

یوتیوب

 

youtube

 

 

: برای وایرال شدن ویدیو های شما در یوتیوب نیز راه مختلف زیادی وجود دارد که به اصطلاح اگر ویدیو های شما در نظر مخاطبان اگر خوب باشد و تعداد ویو و سابسکراب های کانال شما بالا رود و این امر خبر خوبی برای شما خواهد بود همچنین یوتیوبر های سوال های متفاوتی نیز دارد که به چند تا از این سوال الان جواب خواهیم داد . بعضی یوتیوبر ها این سوال را می پرسند که آیا تغیر موضوع و تامبنیل ها تاثیری در رتبه ویدیو دارد ؟ جواب یوتیوب برای این پرسش این است که تاثیر مستقیم ندارد اینگونه است که یوتیوب تعداد بازدید و نظر های کاربران شما را برسی می کند تا واکنش آنها را بداند و تا از تیتر جدید بداند که کاربران آن ها را تماشا می کنند ؟ و در صورت کلیک کردن چند دقیقیه آن ویدیو را تما می کنند اگر این موضوع فرقی نداشته باشد پس جواب خیر می باشد و در رتبه و رنک شما تغیری نمی کند و می توانید با روال قبلی پیش برید .

و درآمد یوتیوب خیلی بهتر است اگر یک مدیر با تجریه در این رسانه بتواند خوب ظهور کند بی شک یکی از بهترین منبع درآمد های زمان تکنولوژی است .

 

آپارات

 

aparat

 

 

 

آپارات یک رسانه اشتراگ گذاری  فیلم در کشور ایران می باشد . این رسانه توسط شرکت صبا ایده طراحی و راه اندازی شده است . آپارات در کشور ایران عزیزمان یکی از بهترین رسانه ها پخش ویدیو می باشد و توانسته در این چند سال اخیر عملکردی خوب نسبت به بقیه رسانه ها کسب کند و بتواند شما ها را از نظر مدیر رسانه به فردی موفق نسبت به بقیه رسانه های مشابه تبدیل کند و بتوانید از این راه کسب دارمد برای خودتان کنید و در زمان تکنولوژی بتوانید درامد خوبی را بدست بیاورید .برای بارگذاری ویدیو های خود در آپارات ابتدا باید در رسانه آپارات عضو شوید و حساب خود را راه اندازی کنید و ویدیو تان را انتشار دهید همچنین برای آپلود کردن ویدیو تان می توانید از فرمت های مختلف ویدیو استفاده کنید و انتشار دهید . همچنین برای انتشار ویدیو در این رسانه محدودیت حجمی دارد و باید ویدیو شما پایین تر از حجم محدودیت باشد .

تلگرام

 

telegram

 

 

 

: مدیریت تلگرام نیز یکی از بهترین روش ها برای کسب درامد و بازار یابی آنلاین می باشد و شما میتوانید با جستجو و یادگیری در موضوع این رسانه ممبر های خود را در این رسانه بالا ببرید و کسب درامد خوبی داشته باشید . شما باید در این شبکه اجتماعی تمرکز تان را جمع کنید تا همه کار های خود را بصورت صحیح انجام دهید در صورت انجام یک اشتباه ممکن است تا زحمات شما را خراب کند و جستجوی شما را برای کاربران کاهش یابد و رنک شما را پایین بیاورد پس بخاطر این موضوع هم که شده شما باید این امر مهم را همیشه در اولویت کار خودتان قرار دهید . مدیر یک کانال یا گروه باید همیشه از محتوا های ارسالی باید درمورد صحت آن ها مطمئن باشد زیرا در صورت انتشار یک محصول کاذب و دروغ ممکن است کاربران اعتماد خود را نسبت به آن مدیر از دست بدهند و با ریزش ممبر ها مواجعه بشند پس باید همیشه حواص جمع باید به مطالب بپردازد . و همچنین باید یک مدیر این رسانه باید همیشه مطالب گروه یا کانال را بروز نگه دارد تا کاربران امیدی برای محتوا شما داشته باشند و بخاطر این موضوع هم که شده باشد به حوزه کاری شما مراجعه کنند و همچنین تعداد کاربران زیاد برای شما کمک زیادی می کند تا در صدر جستجو ها باشید و به مراتب مخاطب های بیشتری برای شما به ارمغان می آید .

 

پس نتیجه می گیریم برای مدیریت شبکه های اجتماعی همواره باید همیشه در پشتکاری و تلاش باشید تا در حوزه کاری خود موفق باشد و با بروز نگه داشتن رسانه خود همواره از بیشتر رقبای خود جلوتر باشید و بتوانید با کسب کار آنلاین در زمان حال تکنلوژی برای خود درامد خوب و عالی درست کنید .  و همچنین شما میتوانید شما برای تبلیغ های کسب کار خود از بیلبورد ها استفاده کنید . و یا میتوانید برای انجام کار های گرافیکی به سایت شرکت مادو مراجعه کنید .

ارسال نظر